Passivitet

Jag har funderat ett tag på hela grejen. Varför vi är här, varför vi ska leva och uppleva. Ibland kan jag bara känna att allt är så onödigt. Det finns ingen mening att försöka lämna avtryck, för är någon inte redo, ja, vem är då jag att säga att ditten och datten är det som är "rätt"?

Det blir så fel, att vilja förändra någonting eller någon. Allt handlar väl om att själv vilja bli en bättre människa? Eller? Är faran med att försöka hitta en mening att man i slutändan inte egentligen ser någon mening och därför bara ger upp? Jag har så svårt att förstå Tolle när han säger att när man är närvarande så ligger det så mycket mer kraft bakom det man gör. Hur funkar det? Jag känner snarare att jag förlorar drömmen och viljan att förändra och inspirera. Det känns trist, men jag vet inte om jag har det engagemanget. Jag känner mig bara som en i mängden som sköter sitt och skiter i andra, fastän jag inte vill det.

Det är svårt att leva. Men det kan vara så otroligt enkelt om man ger upp. Men är det en bra sak? Upplever man det maximala då? Är inte att lida också att uppleva? Jag önskar att jag var så pass insiktsfull och intuitiv att jag kunde få svar på alla dessa frågor. Jag vill ju veta!

Det kanske inte är någon idé att fundera...svaren kommer väl så snart man är redo. Det skulle bara vara så skönt och bara kunna vara utan att riskera att bli passiv. Det önskar jag att jag kommer underfund med någon gång i framtiden!



Kommentarer
Postat av: Jenny

Synd att du inte skriver något mer i bloggen, har du en ny kanske?



Du kanske ej läser detta men jag skriver ändå.



Allt handlar om att starta med sig själv. Det är som sagt ens eget liv som man lever och man väljer hur det ska se ut, vilka vägar man ska ta, vilka man ska umgås med..

Alltför många människor är fast i att vara på ett visst sätt. Som att umgås med vänner man alltid känt fast man kanske har växt ifrån varandra eller kanske känner att man egentligen hellre vill spendera mer tid med en annan vän.



Inspiration från andra individer ger en större insikt till en själv.

EN människa KAN förändra!

Goda ord till en arbetskamrat kan få denna att känna sig mer omtyckt och som i sin tur ger mer kärlek till sin omgivning.

En individ kanske räddar en annans liv och denne i sin tur kanske öppnar upp en organisation för folk som behöver hjälp..



Allt vi gör bildar en kedja, som för det mesta är väldigt osynlig.

Att ge av oss själva bidrar till en bättre värld!



Ha det fint. /Jenny

2009-03-31 @ 03:14:49
URL: http://dendarjenny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0